Ledighet med shopping!!

Denna dag var jag ledig, så otroligt skönt faktiskt. Börja dagen med att gå upp vid klockan 10, satte mej vid datorn och prata med min tjej*blink*. Vi snackade ett tag sedan så hoppa jag in i duschen och fixa i ordning mej, skulle ju ändå ut på stan och shoppa galet =)
Gick hemifrån mot tuben och kom på halvvägs att jag glömt telefon hemma, tänkte vända men då hade jag missat tåget och Victor stod och vänta på mej. Det är knappt någon som ringer mej ändå...hehe.

Mötte upp Victor och sedan så rulla tuben mot stan. Vi hoppa av vid Hötorget och gick sedan ner på Carlings på Drottninggatan, fortsatte till MQ där jag köpte en kofta och kallingar. Efter MQ så gick vi till Zaras där det va knök mycket med folk, jag pallar inte och shoppa när det är så mycket folk i en butik. Alla som var där inne är som galningar, rycker och sliter i varje plagg tyvärr. Kläderna ligger som i ett berg och hur lätt är det då att hitta något som man kan tänka sej att köpa, inte alls lätt. Aja, vi lämna Zaras ganska snabbt och gick istället till Souk. Där gick vi in på Topman och kolla lite på jackor och t-shirtar. Fanns schyssta jackor och så men inget som föll i min smak riktigt. Vi fortsatte sedan neråt mot Sthlm Standrad och där finns en hel del schyssta kläder. Det jag prioterade idag var skor och jeans. Vi gick till Scorette och där hitta jag ett par tiger skor som va storlek 39(min storlek, jiiihooo). Jag la undan dom för jag visste inte om jag va säker på att köpa dem, sa att jag skulle komma in vid 17 igen.

Efter lite skotittande så gick vi neråt mot NK huset men först tog vi en repa in på Jack and Jones. Där fanns det inte mycket, finns en hel del schyssta skjortor och så men har ju så många redan. Victor testa lite kläder och hitta inget. Vi tog våra påsar och gick sedan till NK huset. Där såg jag Alexander Östlund med tjej(Alexander är en fotbollspelare för er som inte vet, spelar i England och spelade i landslaget). NK är ju för dyrt för mej även fast det är rea liksom, eller kanske inte för dyrt men orkar inte titta så mycket där då jag inte vill punga ut 1500 kr för en t-shirt liksom...haha. Men vi gick runt och kollade lite på kläder och sedan fortsatte vi till HM. Där kolla vi efter lite linnen och så. Titta även efter underkläder till min kära Madelene men usch så svårt och köpa underkläder till en tjej...hehe. Så nästa gång vi är på HM så får du själv peka ut det du vill ha =)

Tiden gick och vi var framme vid klockan 17, då kom jag på att jag kagt undan ett par skor. Vi rörde oss neråt drottninggatan igen och gick förbi Replay butiken, där köpte jag mina efterlängtade jeans. Det va rea på dom så det kändes bra att inte behöva betala fullpris... ;) 
Dock va dom lite långa som vanligt så Kieran gick till skräddaren och fick dom uppsydda..=) Men innan skräddaren så gick vi till Scorette igen och jag ville testa mina skor som jag lag undan. Testade skorna och kände att näää dom är för stora. Jag kan inte köpa skor för 1200 som är lite förstora. Fick lite panik då jag va tvungen och köpa skor. Hitta ett par andra men dom fanns inte i min storlek. Kieran hade tappat hoppet om skor då jag hux flux så ett par skor som jag tyckte såg ok ut. Dom va på rea och vita =) Testa dom och dom passa perfekt, vi va ju ändå på väg ut ur butiken när jag hitta dom så jag blev grymt glad....=)

Vi hann oxå med att käka på Chaplins bar, där käka jag Lövbiff med råstekt potatis och café de paris smör(smaka bra). Såg även Thomas Johansson(F.D hockeyspelare i Djurgården, han är hjälte..Heja DIF*blink*).

Nu är jag hemma igen och håller på att tvätta, det är ju jättekul. Nu ser jag att maskinerna är klara så ska springa ner och hänga upp lite tvätt. På återseende!!

4 dagar kvar till Sundsvall, längtar så mycket.
Du finns i mina tankar hela tiden....Puss på dej världens finaste!!

You and ME!!! ;)


Hej å hå flytväst på!!!

/Kieran! 

Kommentarer
Postat av: Madde

längtar sååååååå mycket jag med! vill ha fredag nu eller på en gång! du finns i mina tankar hela tiden och lite till! hoppas du har det bra på jobbet! puss till finast

2008-07-01 @ 12:29:42
URL: http://maddeengstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0