Lugn Hemma Kväll!!

Lugn kväll!!

Detta är mitt första inlägg på denna blogg men det kommer nog gå bra =)


Idag gick jag upp 8.00 och som vanligt trött som bara den när jag vakna. Duschar, klär på mej och tar sedan tuben som går klockan 9 från Kärrtorp. På tåget möter jag Victor som jag jobbar med och vi sitter och snackar lite på vägen till jobbet. När vi kommer fram så går vi till Willys och köper frukost, blir lite nybakat bröd med kalkon och tomat som pålägg*mums*.

Dagen sätter igång med lite möte på morgonen med Magnus min butikschef vid rodret. Han berättar att det kommer vara ett filmteam som heter Junker Film som kommer filma i våran butik under hela dagen, dem ska filma i butiken och sedan ska dem  göra en dokumänter om säljare på onoff. "Skådespelaren" är Pierre, butikschefen från Onoff i Östersund, trevlig prick men det verkar alla vara som kommer från norr*blink*.

Grejen var att Pierre skulle filmas på data avdelningen hela dagen och han skulle stå med kunder och berätta om datorerna "laptops" som kommer komma under dataveckorna i augusti. Vi trodde självklart att vi skulle sälja många datorer idag men icke sa nicke. Självklart så väntar kunder med att köpa dator då dom vet att det kommer bli bra priser i augusti.  Tror vi sålde två stycken stationära datorer på hela dagen.....haha....

Min butikschef va inte alls nöjd och sa till mej att han aldrig mer skulle låna ut sin butik för sånt här, han var inte alls glad...haha. Han trodde vi skulle sälja en massa datorer idag men det gick ju inte alls. Tror nästan kunderna blev lite rädda när dem fick se den stora kameran och fick en mick uppkörd i mun....hehe....

Under lunchen idag så gick jag till bolaget och köpte lite alkohol, blev några öl och lite vin. Köpte Jacob´s Creek, både ett vitt reisling och ett rosé vin(tas nog med till Sundsvall och gatufesten). Har druckit båda förut och dem smakar utomordentligt bra =)
Efter lunch så va det bara ett par timmar kvar av dagen och dem gick av bara farten. Jag låste butiken och hoppa in i Thomas bil. Han släppte av mej vid Gullmarsplan, tog sedan tuben till Kärrtorp där jag hoppar av och faktiskt lägger mej i solariet haha(måste ha lite färg innan jag åker till Sundsvall). Efter jag solat så beställer jag en kycklingsallad och går hem och äter den framför lite film. Tiden bara går och går och nu är jag här, real tid.

Ska väl snart gå och lägga mej då klockan är 23. Ska öppna butiken för första gången imorgon, hoppas verkligen inte larmet går. Larmet tjuter som bara den och jag vill verkligen inte dra igång det imorgon bitti, usch vilken dålig start det skulle bli i sånna fall. Men men, det kommer nog gå bra....=)

Nää, nu måste Kieran sova då han är trött som en labrador...

På återseende alla mina vänner!!



Saknar min tjej massor och jag längtar till fredag(6 dagar kvar).


Men ni får alla ha en trevlig kväll och en trevlig söndag!!



P.S. Vi kan ha en liten hund*blink*!!


Kommentarer
Postat av: Madde

hihi. du e ju för go. saknar ju min pojke oxå :) puss

2008-06-29 @ 00:01:20
URL: http://maddeengstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0